Malmö, here we come

Nu har vi anlänt till Malmö. Känns väldigt spännande att vara här. Vi haft våra första dygn här och Gud har börjat öppna dörrar. Vi hade en härlig kväll igår på Möllevångstorget. Det kändes verkligen som att vi var i Guds tajming. Sen vi kom till Malmö har vi känt att vi skall till Rosengård och dela evangelium. När vi var på Möllevångstorget igår och sjöng lovsång kom en kristen kvinna gående förbi oss. Hon gick förbi oss utan att tänka på att det var något särskilt med att vi spelade gitarr då detta är vanligt på Möllan. Då kände hon dock en "magnetisk dragningskraft" till sången och när hon kom fram till oss förstod hon varför - det var ju lovsång. Kvinnan kommer från Rosengård! Hon ger oss kontaktuppgifter till Pastorn i Tomaskyrkan i Rosengård. Tack Jesus. Dessutom ger hon oss en påse med äpplen och matrester, vilket vi verkligen behövde. Det är underbart att se den öppenhet som finns för evangelium i Malmö. Jag träffade ett gäng svenska ungdomar vars ögon lyste av längtan efter det jag berättade om. Alla tog varsin bibel. Be att Gud skall beskydda oss. Några av oss är lite krassliga och det känns lite typiskt nu när vi är på slutspurten. Detta är spännande! // Peter

Kommentarer
Postat av: Hanna Jönsson

Vad gott att få läsa och se vad ni får vara med om här i Skåne, min kära hembygd...:) Jag gläder mig med er och stämmer in i era böner!



"Jag är viss om att få se HERRENS godhet i de levandes land. Hoppas på HERREN, var stark och frimodig i ditt hjärta, ja, vänta på HERREN!"

Psalm 27:13-14



STOR KRAM till er alla!

2009-08-11 @ 19:14:30
Postat av: Emelie

Hej hörni,

har precis läst (och tittat) igenom hela bloggen och längtar till nästa år! Jag kände att jag kanske borde följt med i år, men jag skulle jobba två veckor (inte utbytbart :/) och hade dessutom inga pengar. Men pengar är undanlagda och om Gud vill att jag ska med nästa år så räkna med mig ;P



Ni finns i mina böner, och lita på Gud så kommer allt att bli till det bästa!



Kramar till er allihopa!

2009-08-13 @ 13:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0