nattklubb och pannkakor fram till gryningen

När man har varit ute en hel natt och mött så många människor är det svårt att veta var man ska börja. Jag vill berätta allt! Varje liten konversation, varje stekt pannkaka till en tacksam människa, varje utdelad Bibel, alla leenden, skratt och frågor om varför man står i regnet och steker pannkakor till berusade ungdomar klockan tre på morgonen. Jag och teamet åkte iväg till Falsterbo Strandbads nattklubb igår kväll. Becka, Sebastian och Peter gick in för att möta folk inne på nattklubben, resten av oss stannade utanför. Christian fick bra kontakt med väktarna, efter att han förklarat varför vi stod på parkeringen och stekte pannkakor. De gillade oss och gav oss bra respons, vi fick till och med ställa vår burk med uppmuntande ord och bibelord inne vid garderoben, Christian blev i princip erbjuden VIP-kort till klubben och fick flera bra samtal om tro med dem. David, jag, Lisa, Rebban, Anna, Johanna och Josse stod utanför nattklubben och serverade pannkakor till nattklubbbens besökare och väntande taxi-chaufförer. Det var några så sjukt schyssta timmar, jag vill göra detta resten av livet! Jag vet inte om du vet, men svenskar längtar efter Jesus! och han längtar efter dem. / Jessica

Kommentarer
Postat av: Malin Stadiug

Härligt att höra vilken respons ni fick och att vittnesbördet om Jesus går ut i Skåne=)!

2009-08-01 @ 10:50:10
Postat av: Angelica

Ahh vad gött att läsa era inlägg :) Fortsätt att vara uppmuntrade och glada! Det sprider sig som en tryckvåg genom landet minst hela vägen hit till Göteborg!

2009-08-02 @ 00:43:45
Postat av: Sara B

Fy vad härligt!! :)

2009-08-02 @ 12:48:07
Postat av: Märit

Mer Jesus åt folket!

2009-08-03 @ 16:37:35
Postat av: Sven F.

Det är så härligt att läsa om allt ni gör... Tänk om vi alla kristna hade samma möjlighet att gå ut och sprida Guds ord. Ah, jag blir riktigt avundsjuk!



Guds fortsatta välsignelse och en vanlig mänsklig kram till er alla – och en extra kram till Jessica! :-)

2009-08-03 @ 20:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0